#752455 - 11-10-02 22:50
Re: [Haragada] Framställningssätt
[Re: Martin Ackerfors]
|
gillar kartor, timglas och 1700-tals- typografi
Registrerad: 00-12-29
Plats: Tlön, Uqbar
|
Som ett första exempel: det börjar säljas exotiska vapen på basaren, och efterhand leder detta till undergång (idé tagen från någon Fritz Leiber-novell, om jag minns saken rätt). Hur ska man lägga upp det? Dagbok skulle kunna funka, men det känns lätt ambitiöst. Jag skulle kunna tänka mig en halvobjektiv nyhetsskildring. Det kan börja med en enkel notis som tar upp den föga förvånande uppgiften om att konstiga saker säljs på basaren, i nästa nyhet handlar det om effekten vapnen har på staden, vidare beskrivs det närmast katastrofala tillståndet i staden, slutligen en rapport om hur journalisten flyr. Något sådant kanske? Bra idé. Det är något som vi inte har använt tidigare, också, och Olles första rollperson (från ur-Haragada, 2007 någonting?) var ju någon sorts journalist om jag minns saken rätt.
|
|
Topp
|
|
|
|
|
21 registrerade (Vicotnik, Murkla, Genesis, Arfert, JohanKarlsson, MiniMoni, Lupus Maximus, Stöveltramp, Sapient, Lord_Copper, Ond bråd död, Han, krank, Hakanlo, Jarl, Ram, Sven-Göran, Poppe, SirFrog, 2 osynlig(a)),
22
gäster och
14
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|